نکات مهم برون سپاری تولید محتوا + پادکست

اصلی ترین عامل برون سپاری تولید محتوا چیست؟
برای توضیح علل و شیوه های برون سپاری محتوا و این که آیا برون سپاری تولید محتوا امری مناسب یا غیر ضروری است را با این مقدمه آغاز میکنیم.یکی از بزرگترین چالشهای شرکتها یافتن نیروهای کار مناسب است. این یک واقعیت است که شما حتی اگر گوگل هم باشید نمیتوانید به تمام نیروهای متخصص دسترسی داشته باشید و آنها را به استخدام شرکت خود درآورید. در نتیجه اکثر شرکتها با چالش یافتن نیروی متخصص مواجه هستند و بعضا سعی میکنند این کمبود را با آموزش نیروهای خود تا حدی رفع کنند که البته کاری زمان بر و پر هزینه است. وجود این چالشها و محدودیتها از یک سو و گسترش روز افزون دسترسی به اینترنت از سوی دیگر، موجب فراگیر شدن مفهوم جدیدی به نام «برون سپاری» شد.
طبق نگرش برون سپاری تولید محتوا دیگر نیاز نیست سازمانها برای انجام تمام فعالیتهای خود نیروی فیزیکی استخدام کنند و میتوانند انجام برخی از این فعالیتها را به موسسات و تیمهایی در خارج از مجموعه خود واگذار کنند. با این کار نه تنها در وقت و هزینه سازمانها صرفهجویی میشود بلکه به جای استخدام یک نیرو و انجام کارها توسط آن یک نفر، اعضای یک تیم و چندین نیروی متخصص آن کارها را انجام میدهند و به این صورت با صرف هزینهای کمتر از تخصص افراد بیشتری بهرهمند میشوند.
برون سپاری تولید محتوا چیست؟
بطور کلی برون سپاری یعنی واگذار کردن بعضی از امور شرکت به گروه، فرد و حتی شرکت یا سازمانی دیگر است. برون سپاری به دلیل بعضی از مسائل درون سازمانی شکل میگیرد. این مسائل را میتوان به نداشتن مهارت لازم در انجام آن کار، کمبود تجهیزات و بودجه دسته بندی کرد. اما گاهی اوقات ممکن است سازمانی توانایی انجام آن کار را داشته اما فقدان وقت و زمان، باعث برون سپاری برخی از امور شده است.
چرا برون سپاری و تولید محتوا تخصصی مهم است؟
طبق گزارش مرکز تحقیقاتی ریسرچ اند ماکتس، ارزش بازار محتوای دیجیتال که در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۱۴۸ میلیارد دلار رسیده بود، با توجه به شیوع جهانی بیماری کرونا، در سال ۲۰۲۰ رشد قابل توجهی خواهد داشت و در ۵ سال آینده یعنی سال ۲۰۲۵ به حدود ۱۰۰ درصد افزایش خواهد رسید.
تولید محتوای مناسب اهمیت بسیار زیادی در رونق کسب و کارها دارد. تولید محتوای حرفهای نه تنها نیاز به دانش و تخصص دارد بلکه وجود امکانات و زیرساختهای مناسب تاثیر چشمگیری در کیفیت محتوای تولید شده خواهد داشت. با برون سپاری تولید محتوای شرکت خود به مجموعهای که به صورت تخصصی این کار را انجام میدهد، علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینههای خود به ابزارهای تخصصی و نیروهای متخصص این مجموعه دسترسی خواهید داشت.
مزایای برون سپاری تولید محتوا چیست؟
- کاهش هزینه های سازمان
- افزایش کیفیت عملیات در شرکت
- تمرکز بر فعالیت های اصلی شرکت
- افزایش سرعت کارها
- استفاده از دانش و تجربیات بخش خصوصی برای کاهش خطر
- افزایش کیفیت خدمات به صورت برون سپاری
- تسلط داشتن بر کارهای دیگر سازمان و تمرکز بروی موضوعات مهم تر
- افزایش سرعت در انجام کارها
- کاهش هزینه های سربار شرکت
- برقراری تیمی منعطف و پویا
- ضررهای مالی کمتر در صورت تغییرات اقتصادی
از مهمترین مزیت های #برونسپاری #تولید_محتوا افزایش کیفیت محتوای تولید شده است. این مزیت از آنجایی است که دایره شرکت های تولید کننده محتوا تشکیل شده از افراد با تخصص های مختلف در همین زمینه هستند و گرد هم بودن افراد هم ردیف و هم تخصص باعث ارائه ایده های نو و خلاقانه میشود.
— Pinpro Digital marketing agency (@PinproAgency) June 12, 2021
معایب برون سپاری تولید محتوا چیست؟
- کاهش امکان نظارت و مدیریت بر فعالیت های برون سپاری شده
- افزایش وابستگی به انجام کارها به شکل برون سپاری
- کاهش انعطاف پذیری در سازمان
- امکان ایجاد سوءتفاهم در قراردادهای امضا شده
- ملاقات نکردن فرد و برقراری ارتباط از راه دور
- احتمال بروز اختلاف شخصی درون سازمانی در صورت نداشتن مهارت لازم، در بین نیروهای خارجی
- عدم نظارت دقیق در زمان انجام کار
شرکت هایی که دائما دست به تغییر مدیران و پرسنل واحد #بازاریابی_دیجیتال خود میزنند، همیشه از برنامه ریزی ها و اهداف خود در این بخش عقب هستند. این مجموعه ها به جای تغییرات مداوم کافی است در استخدام پارامترهای بیشتری را در نظر بگیرند تا در نهایت با یک فرد توانمند قرارداد ببندند.
— Pinpro Digital marketing agency (@PinproAgency) June 12, 2021
در سفارش و قرارداد برون سپاری به چه مواردی توجه کنیم؟
متون، ویدئوها، پستهای وبلاگ، تصاویر و پادکستهایی که روی وبسایت شرکت شما قرار میگیرد، بخشی از محتوای وب سایت شما خواهد بود. قالبهای تولید محتوا بسیار متنوع هستند و بستر انتشار تولید محتوا تنها در وبسایت نیست و باید به شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام نیز توجه کرد. در قراردادهای تولید محتوا و برون سپاری محتوا حتما به توزیع در اینستاگرام و یا تلگرام نیز اشاره کنید. اما اصلیترین قالب های تولید محتوا که در مورد اغلب مجموعه ها قابل طرح و استفاده هستند، عبارتند از:
- محتوای متنی
- محتوای تصویری
- محتوای ویدئویی
- محتوای صوتی (پادکست و …)
معمولا شما باید ترکیبی از این قالبها را برای سفارش تولید محتوا و برون سپاری در نظر بگیرید. حتی با توجه به نوع کسب و کار و خدمات خود از یک سو و روحیات و ویژگیهای مخاطب از سوی دیگر، درصد استفاده از هر کدام از این قالبها را باید تعیین نمایید. همه این موارد بخشی از استراتژی محتوایی شما را تشکیل میدهند.
با توجه به این موارد، برون سپاری تولید محتوا میتواند شامل محتواهای خبری، محتواهای علمی، محتواهای ترجمه، محتواهای فروشگاهی، محتواهای بازاریابی و حتی محتواهای دست نوشته نیز باشد.
پادکست بررسی نکات مهم برون سپاری تولید محتوا
🎧 لینک جایگزین: شنیدن پادکست بررسی نکات مهم برون سپاری تولید محتوا از شنوتو یا spotify یا گوگل پادکست
نتیجه گیری و کلام آخر
در حال حاضر دنیای بازاریابی محتوا بسیار وسیع است. برای اینکه بتوانید مخاطب بیشتری را به سمت هدف و کسب و کار خود جذب کنید، لازم است محتوای با کیفیت بیشتری را تولید کنید. در این فضای رقابتی که حتما شما از طروق مختلف شاهد آن هستید کم کاری و ضعیف بودن یعنی فرصت میدان دادن به سایر رقبایی که در حال تعقیب شما هستند.
یقین بدانید اگر کسب و کار معروفی در حوزه کاری خود هستید بصورت 24 ساعته در حال آنالیز توسط رقبای خود هستید. این مورد حتی برای برند های نوظهور که پرقدرت پا به میدان گذاشته اند هم قابل مشاهده است. کوچکترین تغییر، کم کاری و نقطه ضعف توسط رقبا یا الگوبرداری میشود یا اصلاح میشود و در بعضی موارد اقدام به حذف شما میکنند.
یک نکته مهم برای شرکت هایی که به دنبال دریافت #خدمات_تولید_محتوا هستند:
همیشه بدانید دقیقا به چه چیزی نیاز دارید و اگر میخواهید محتوای خود را #برون_سپاری کنید، تعداد و سطح کیفی #محتوا را از قبل پیش بینی کنید تا هنگام عقد قرارداد معیاری مهم برای سنجش داشته باشد.— Pinpro Digital marketing agency (@PinproAgency) June 12, 2021
به هرحال بازاریابی محتوا بخشی انکار ناپذیر در بین کسب و کارهای اینترنتی میباشد که با رعایت نکات برون سپاری به شکل صحیح و سپردن به یک تیم یا شخص با تجربه علاوه بر کاهش هزینه های اضافی به افزایش کیفیت کار نیز کمک میکند.
در همین راستا آژانس دیجیتال مارکتینگ پین پرو در کنار فعالیت های خود در حوزه های مربوط به طراحی سایت و توسعه شبکه های اجتماعی، بخشی مجزا از یک تیم قوی و با تجربه در تولید محتوا را نیز در اختیار دارد که آماده ارائه خدمات به کسب و کار های اینترنتی مختلف در مشهد میباشد.
پسورد فایل : گزارش خرابی لینک
دیدگاهتان را بنویسید