محتوا چیست؟
محتوا در تعریف ساده چیزی است که به زندگی مخاطب ارزشی را اضافه میکند. این ارزش میتواند آموزشی، خبری، سرگرم کننده و … باشد. دراین صفحه در رابطه با محتوا عناوین مختلفی را مطرح کرده ایم که میتوانید با ملاحظه آن به سفارش دقیق محتوا توجه کنید.
محتوا دغدغه بسیاری از شرکت ها و کسب و کارها است. داشتن یک صفحه پر مخاطب در شبکههای اجتماعی و برخورداری از یک وب سایت پربازدید، اتفاقی نیست. نمی توانیم انتظار داشته باشیم که سایت یا پیجی راه اندازی کنیم و به خودی خود آن سایت یا پیج بازدید زیادی داشته باشد. برای یک سایت پربازدید باید عوامل زیادی را در نظر گرفت.
تولید محتوا چیست؟
در یک کلام تولید محتوا فرایندی است که طی آن، ایده های موضوعی جذاب برای شخصیت (پرسونا) مشتریان شما خلق می شود و بر اساس این ایده های جذاب، محتوای متنی و تصویری در قالب یادداشت های بلاگ، ویدیوها، اینفوگرافیک ها یا سایر فرمت های محتوایی، تولید شده و در دسترس مخاطبان قرار می گیرد.
تعریف دانشنامه ویکی پدیا از تولید محتوا: (انگلیسی: Content creation) به مشارکت در اهدای اطلاعات به هر رسانهای و بهویژه رسانههای دیجیتال گفته میشود. اطلاعات اهدایی مذکور برای یک کاربر نهایی در زمینههای خاص است.
چرا تولید محتوای شما توسط ما انجام شود؟
چون ما در آژانس دیجیتال پین پرو، بر اساس تعریف و ساختارهای نوین تولید محتوا، اصولی حرفهای داریم که باعث توسعه کسبو کارهای آنلاین میشود . اصول در ادامه ببینید:
- از نظر ما تولید محتوا، یک فرایند دائمی و پیوسته است. نه یک اقدام مقطعی.
- ایدهها باید بروز و دقیق باشد و در راستای سلیقه مخاطب ارائه میشود.
- محتواها متناسب با ایده های برنامه ریزی شده، تولید میشود.
- برای ما خلاقیت و ایده پردازی، اولین گام در تولید محتواست.
- محتوا باید به آسانی در دسترس مخاطب قرار میدهیم.
- محتوا در فرمتها و قالبهای مختلفی تولید میشود.
- تضمین میکنیم بر اساس بودجه مشخص شده، بالاترین کیفیت را ارائه کنیم.
- بر اساس استراتژی و برنامه ریزی انجام شده، تقویم محتوایی ارائه میکنیم.
- محتوا باید در راستای اهداف مشتری باشد و به هدف مشخص شده برسد.
- جدیدترین سبک و سایق محتوایی را در تولید محتوا در نظر میگیریم.
- از تیم تولید حرفهای و تخصصی در تولید محتوا متنوع بهره مندیم.
- در ارائه تقویم محتوایی ، تنوع و چابکی را مد نظر قرار میدهیم.
انواع قالب و فرم محتوا در پینپرو
به محتوایی که در آن فقط از کلمات استفاده شده باشد، محتوای متنی میگویند. در محتوای متنی صرفا از کلمات استفاده میشود و معمولا در شبکههای اجتماعی به عنوان مکمل محتوا چند رسانهای به کار میرود و در کپشن و کامنت استفاده میشود.
محتوای متنی شاکله اصلی و اساسی هر محتوایی است به این صورت که شما از متن در همه اجزا و ارکان محتوا استفاده میکنید و چون از نمایش کلمات در محتوای تصویری خود استفاده کرده اید به شکلی از ترکیب محتوای متنی و ویدئویی برخوردار شدهاید. که به این دسته از محتوا، محتوای ترکیبی گفته میشود. اما به صورت کلی بدنه اصلی هر محتوایی از محتوای متنی تشکیل شده است. به شکلی که این نوع محتوا از زیربنائی ترین انوع محتوا است.
را ثبت زمان در یک لحظه با استفاده از فضا و همراهی احساس تعریف کرده اند.
عکس خوب بر روی احساسات و تفکرات مخاطب تاثیر دارد. موارد مختلفی در تصویر باید رعایت شود تا بتوان تصویر را به عنوان یک محتوا به کاربر ارائه کرد. تمامی این نکات میتواند بر روی احساس خرید یا استفاده از یک خدمت توسط مشتری شما تاثیر گذار باشد. پس توجه به نوع عکاسی (صنعتی، مدلینگ و … ) در کنار سایر عوامل حرفهای میتواند به ثبت یک تصویر با کیفیت منجر شود
در عکس نوشت، تصویر مورد نظر به همراه کلمات و جملات توضیحی در رابطه با همان عکس در تصویر درج میشود.
معمولا فروشگاه های اینترنتی و خدماتی جهت معرفی یک محصول یا یک خدمت از عکس نوشت استفاده میکنند. با این شکل که در حاشیه تصویر محصول، توضیحاتی خلاصه و تیتروار درج میکنند، تا مخاطب به سرعت بتواند در یک نگاه مشخصات جامعی از محصول مورد نظر را ببیند.
عکس نوشت کمک شایانی به سرعت انتقال محتوا به مخاطب دارد. و این ویژگی به واسطه همزمانی عکس و متن، به انتقال دقیق و سریع محتوا به مخاطب کمک میکند. اما لازم است بدانیم این نوع محتوا از قدرت انتقال کلمات بیشتری برخوردار نیست و عموما فقط در حد چند کلمه قابل استفاده است.
در محتوای اسلاید شیر، عکس نوشتهها به ترتیب و هر کدام با یک موضوع طراحی و آماده میشود. و پس از آن به ترتیب موضوع در اسلایدر پست شبکه اجتماعی مربوطه منتشر میشود. باید توجه کرد که هر کدام از این اسلایدها مکمل اسلاید قبل و پاسخ یا توضیحات تکمیل تر آن است.
در این سبک از تولید محتوا، محتوای غنی و فراوانی توسط عکس نوشت به کاربر منتقل میشود. معمولا ازاسلایدر شیر در توضیح روند تولید یک محصول یا ویژگی های یک محصول یا همچنین یک اتفاق و یا رویداد علمی که نیاز به مبحث مفصلی دارد طراحی و منتشر میشود.
در ویکی پدیا پادکست اینگونه تعریف شده است: پادپخش یا تدوین صوتی انتشار مجموعهای از پروندههای رسانه دیجیتال است که توزیع آن در اینترنت با استفاده از خوراک صورت میگیرد، و توسط کاربران معمولاً بر روی یک پخشکنندهٔ موسیقی دیجیتال قابل دریافت و پخش است. این روش ارائهٔ محتوا در سال ۲۰۰۴ محبوبیت و گسترش یافت؛ و گاه به آن رادیوی اینترنتی گفته میشود.
این روزها دیگر پادکست ها صرفا بر روی پخش کننده موسیقی پخش نمیشوند بلکه پادکستها، همان فایل های صوتی هستند که بر روی یک عکس ثابت قرار میگیرند و در شبه های اجتماعی منتشر میشوند. حتی فایل صوتی آن نیز در کانالهای پیام رسان نیز ارائه میگردد.
در این فرمت از تولید محتوا، مباحث به صورت جامع و با ارائه جزئیات به کاربر منتقل میشود. ما در پینپرو از این نوع تولید محتوا در ارائه فایل های آموزشی به کاربران خود استفاده میکنیم.
اولین نکته مهم در محتوای ویدئویی این است که بدانیم این نوع محتوا 60 برابر بیشتر از محتوای متنی در ذهن کاربر باقی میماند.
عموما کاربران به دنبال تماشای ویدئو هستند. بزرگترین شبکههای اجتماعی بر مبنای محتوای ویدئویی برنامه ریزی میشوند. معرفی خدمات و یا محصولات در این قالب محتوا راحتر تر با خلاقیت بالاتر و با بهره وری بیشتری صورت خواهد گرفت.
این محتوا انوع محتلفی دارد که در بلاگ پین پرو نسبت به آن توضیحاتی ارائه شده است. دانستن آنکه کدام نوع از محتوای ویدئویی برای ارائه کدام موضوع و یا صنعت و یا حتی کدام مبحث میتواند مفید باشد نیاز به شناخت دقیق آن دارد. پینپرو با شناخت دقیق این فرایند و با آگاهی و تجربه نسبت به این مساله میتواند بهترین راهکار را ارئه کند.
استاپ موشن یکی از تکنیک های انیمیشن (پویا نمایی) است که در آن یک شیء یا مدل ثابت (که می تواند عروسک، لوگو، نقاشی و … باشد) را مقدار کمی حرکت می دهند و با دوربینی که ثابت واقع شده است از هر فریم عکس برداری یا فیلمبرداری می کنند. سپس از پشت سر هم قرار دادن تصاویر این حرکت های فریم به فریم، تصویر حرکت القا می شود. انیمیشن استاپ موشنی که در آن از انسان یا مدل واقعی استفاده می شود پیکسیلیشن نام دارد.
موشن گرافیک گونه ای از فیلم سازی است که برای تولید آن از گرافیک متحرک استفاده می شود. در این آثار دو هنر فیلم سازی و گرافیک با یکدیگر تلفیق شده و از قابلیت های هر دو جهت انتقال محتوا و پیام استفاده می شود. اگرچه گونه هایی از موشن گرافیک مثلا سایه بازی در هنرهای قدیم وجود داشته است اما این تکنیک عمدتا مدیون پدید آمدن نرم افزارهای رایانه ای و گسترش عرصه مالتی مدیا است.
نظرات برخی از مشتریان
مدتی بود که به دنبال فردی بودیم که بتواند در زمینه تولید محتوا پیشگام و توانمند باشد تا با مجموعه پینپرو آشنا شدیم. این مجموعه انوع محتوای ویدئویی با موضوع معرفی محصولات چوپر به کاربران را تولید کرد که بسیار عالی و حرفه ای بود. ما خوشحالیم که با پینپرو کار میکنیم و تولید محتوای خود را به این مجموعه برونسپاری کردیم.
...
...
برونسپاری تولید محتوا

برون سپاری تولید محتوا چیست؟
برون سپاری تولید محتوا یکی از راهکارهای خوب و موثر برای مدیریت مسائل مربوط به تولید محتوا است. در صورتی که فردی در شرکت شما برای تولید محتوا مشغول به کار شود، احتمالا فقط در یک یا دو زمینه تخصص دارد. اما یک تیم تولید محتوا متشکل از چندین کارشناس تولید محتوا است که هر کدام در زمینه گوناگونی آگاهی تخصصی دارند. علاوه بر این قضیه تولید محتوا توسط یک شخص ثابت، پس از مدتی به متون مشابه می انجامد. یک فرد هر چقدر هم خلاق باشد، پس از مدتی دیگر مطلب جدیدی برای نوشتن نخواهد داشت. سرعت بالا نیز نکته مهمی است که باید به آن توجه شود.
پینپرو یک آژانس دیجیتال مارکتینگ است. در این مجموعه، تولید محتوا به عنوان یکی از ارکان مهم دیجیتال مارکتینگ، بخش مهمی را به خود اختصاص داده است.
شما میتوانید برای ثبت سفارش خود و تماس کارشناسان ما با شما و سپس انجام سایر مراحل، فرم زیر را پر کنید.
برونسپاری به پینپرو چگونه انجام میشود:
- گفت و گوی اولیه و آشنایی با مجموعه درخواست کننده (شما)
- تحقیقات، تحلیل و بررسی شرایط رقبای مجموعه شما در فضای آنلاین
- بررسی جایگاه کسب و کار شما در فضای آنلاین
- بررسی راهکارها جهت توسعه کسب و کار آنلاین شما
- ارائه پیشنهادات به شما
- هدف گذاری
- برنامه ریزی دقیق و چند جانبه
- عقد قرارداد
- شروع کار
برای سفارش تولید محتوا فرم زیر را پر کنید
بهرهوری خود را به حداکثر برسانید
تولید محتوا با کیفیت و هدفمند، اثر گذار است

دیدگاهتان را بنویسید